11. april 2015

Tingenes tilstand

Hva jeg vil:
Være i stand til å ta en tur på restaurant uten å få panikk hverken før eller etter. Spise "vanlig restaurantmat" (pasta, pizza, kjøtt/fisk med saus, hamburger, bagett ... egentlig alt som ikke er salat/suppe) uten å bruke flere dager i forveien på å tenke på hva som "er lov". Kunne gjøre noe som innebærer mat litt spontant uten å kompensere med maten etter eller før. Spise "felleslunsj" på jobben uten å føle meg ekkel (stort sett har jeg en eller annen unnskyldning til å ikke spise den maten). Spise is, som ikke er saftis, sammen med venner. Ikke alltid måtte velge det sunneste alternativet. Spise snacks på fest uten å føle meg dritekkel. Drikke en drink med sukker. Spise banan og druer uten dårlig samvittighet en hvilken som helst ukedag.

Hvordan jeg skal få det til:
Ligge i sofaen og vente på at det går over av seg selv ... Egentlig vet jeg ikke om jeg ønsker det nok. Det er tryggere å bare holde seg til de gode gamle matvarene. Dessuten vet jeg at endring krever at man "øver", og det vil jeg ikke.

Hva jeg får til i dag:
Drikke kaffe på kafé (med eller uten melk!), drikke alkohol uten tilsatt sukker, spise saftis i syden, spise sjokolade i helgen, spise yoghurtis en gang innimellom, spise salat ute, spise knekkebrød sammen med venner og kollegaer,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar