3. januar 2014

Matpakke

Når jeg jobber må jeg ha med meg mat. Maten må være sunn nok, mn det kan naturligvis ikke være så lite at jeg blir svimmel (ikke stillestittende arbeid). Denne matpakken er alltid det store dilemmaet. Maten må naturligvis være passe billig, studentbudsjettet er ganske stramt. Maten må være mat som holder seg ok noen timer i vesken. Det utelukker "trygg mat nr. 1", altså knekkebrød med pålegg. Det er selvfølgelig mulig å ha med pålegg ved siden av, men jeg gidder ikke ha med et helt beger smøreost,  og skinke og gulost blir ekkel, så det eneste alternativet er å ha med en boks  lett leverpostei. I dag tyr jeg til lomper med leverpostei. 
Rundstykker kan man selvfølgelig smøre på forhånd, men det er i tillegg mye skumlere mat. Det har hendt et par ganger at jeg har hatt med polarbrød extreme, men det er jo egentlig ikke sunt nok for meg, og går kun de gangene dette medbrakte måltidet skal væe middagen. Og vanlige brødskiver er selvfølgelig totalt utelukket, for slikt spiser jeg jo ikke. Jeg bruker så utrolig lang tid på å tenke ut disse måltidene, og så greier jeg sjeldent å komme opp med noe ordentlig likevel. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar