28. oktober 2010

Matprat

Før spiste jeg frukt med god samvittighet, for frukt var sunt. Nå spiser jeg stort sett ikke mer frukt enn et eple per dag. Banan spiser jeg en sjelden gang. Noen ganger spiser jeg litt druer. Eller kanskje to klementiner. Frukt er ikke lenger trygt og sunt. Grønnsaker er relativt  trygt, og det er vel også det eneste som oppleves som ganske trygt. Ikke mais da selvfølgelig. Og heller ikke potet. Gulrot er heller ikke det tryggeste, men det går ganske greit. Paprika, agurk, tomat, salat, brokkoli, blomkål, sukkererter og stangselleri er trygt.

Kaffe, te, fun light, pepsi max og vann er trygt. Alkohol er langt fra trygt men jeg drikker det likevel (men som oftest ikke mer enn 2-3 ganger i måneden).

Skyr og yoplait 0 % er trygt. Det spiser jeg ofte. Speltlomper spiser jeg noen ganger, fordi det er godt (men det er ikke trygt). Pasta og ris prøver jeg å spise lite av men jeg slipper ikke helt unna. Prior sine kalkunpålegg spiser jeg også med relativt god samvittighet (det er jo ikke så mye kalorier i dem), lett gulost og brunost spiser jeg, men ikke nødvendigvis med god samvittighet.

Brød, smør og melk er noe av det skumleste, og det smaker forferdelig. Spesielt brød. Da er havregrøt tryggere selv om det lett blir fler kalorier i det. Hvor er logikken i dette? Det er bare mitt forvirrede sinn som ser logikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar