10. juni 2013

Snart sommerferie

Jeg vet ikke hva jeg skal bruke sommeren til. Jeg skal kanskje jobbe, men det er tydeligvis ikke så lett å gi et klart svar enda. Helt ok det, jeg er overhodet ikke avhengig av å vite hva som skjer fremover. Blir ikke stresset av å ikke vite eller noe, altså.

Så, poenget er at hvis jeg ikke får den jobben har jeg alt for mye tid! Jeg greier ikke å slappe ordentlig av hvis jeg bare har ferie i Norge, derfor kan jeg likegodt finne noe å fylle dagene med. Hver eneste dag. Trening? Litt optimistisk? Ligge ute i en park og lese hver dag? Planlegge måltider for flere uker frem i tid? Hva er det meningen å bruke tiden til? Nå er jeg jo vant til å ha alt for mye å gjøre på en gang.
Jeg føler at jeg må ha gjort noe i løpet av dagen. Så jeg kan gi meg selv en klapp på skulderen og fortelle meg selv "Se, du har faktisk vasket, vært på skolen og skrevet på oppgaven i dag!" eller " Jeg har jo idet miste trent og vært på jobb". Jeg blir stresset av å ha for mye å gjøre, men jeg blir også stresset av å ikke ha noe å ta meg til. Logisk nok.Tror jeg trenger kurs i stressmestring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar