1. november 2010

Syk?

Jeg kom over et bildet og min første tanke var "det er ikke tynt nok". Mange vil nok se på bildet og tenke at vedkommende  har en flat og fin mage. Ikke jeg. Det er for mye fett, for lite utstikkende bein. Ribbeina synes ikke godt nok. Lårene er for store.


Ja det er slik jeg har blitt og jeg hater det. Jeg hater å skulle "dømme" andres kropper. Jeg hater å ikke være fornøyd med meg selv. Jeg hater å være besatt av tanker om mat og kropp. Tok bare med bildet for å illustrere at jeg synes helt fine og normale mennesker er for feite. De er vakre selv, jeg misunner dem, men for meg vil det aldri bli bra nok. Slike ting som dette får meg til å lure på om jeg er syk. Sinnssyk? Men nei, jeg er ikke syk, har kanskje et anstrengt forhold til mat men jeg er da ikke syk?? Jeg kan ikke være syk. De som er syke er mye tynnere enn meg, de har mye større problemer. Jeg kan da ikke være syk?

2 kommentarer:

  1. Føler akkuratt det samme som deg... blir aldri fornøyd, men syk det er jeg ikke. De som er syk har jo MYE større problemer enn det jeg har.

    tenker på deg : -)

    SvarSlett
  2. Ja, de som er syke er jo mye sykere! Mine problemer blir bare bagateller i forhold. Jeg greier meg tross alt i hverdagen, kommer meg jo gjennom den på et vis. Noen ganger er til og med livet ganske greit :)

    SvarSlett