3. november 2010

Tredje november

Hver dag får jeg spørsmål om jeg ikke er sulten. "Nei, jeg spiste jo før jeg kom på skolen, er ikke sulten enda :)". Selvfølgelig spiste jeg ikke før jeg kom, en sjelden gang tar jeg meg en 5-6 mandler før skolen men det er tryggest å la være. Magen er kanskje sulten innimellom , men jeg er ikke. Dessuten spiser jeg mat. Hver dag. Jeg spiser nesten alltid en relativt normal middag (ikke så mye ris/pasta/potet/brød) så jeg skjønner ikke at folk klager.

I går ble jeg "tilsnakket" av vennene mine igjen. De er tydeligvis lei av at jeg ikke spiser på skolen (hallo, de kaller ikke skyr og eple ordentlig mat?! Det spiser jeg jo noen ganger på skolen), og prøver å få meg til å innse at jeg er ganske tynn (eh...?). De foreslo at jeg kunne begynne med proteinshake (jeg tror ikke de er klar over hvor mye kalorier det er i det).
I tillegg er mamma blitt redd for at jeg ikke spiser nok (jeg kunne kanskje skjønt det dersom jeg faktisk gikk ned i vekt men det gjør jeg jo ikke), og hun maser om at jeg må spise. Hun nevnte til og med at hun ikke synes at matbeholdningen minker noe særlig. Jeg må bli flinkere til å ta med mat på skolen, så får jeg heller kaste den. Jeg vet at jeg har vært sløv på det feltet i det siste. Jeg vil ikke at folk skal bekymre seg. Jeg vil ikke være til bry.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar