23. desember 2010

Snart jul

Nå har jeg spist mengder med mat hver dag i en uke. Jeg blir foret. Det er ekkelt. Mat er ekkelt. Mat er skummelt. Jeg er ekkel. Jeg gruer meg til jeg skal møte venner igjen, de kommer til å se at jeg har lagt på meg. De kommer til å dømme meg.

Jeg tenker for mye når jeg skal sove. Jeg får ikke sove fordi jeg tenker for mye. Tenker på ting jeg har gjort som jeg kanskje ikke burde ha gjort. Tenker på folk jeg ikke lenger liker. Tenker på folk jeg liker for godt. Tenker på at ting aldri går som jeg vil uansett. Hver kveld må jeg stenge ute tankene med musikk, høre på musikk helt til jeg er så trøtt at jeg sovner.

Jeg har ikke hatt julestemning siden jeg var liten, og har det heller ikke i år. Jeg liker ikke julen. Jeg vil faktisk påstå at jeg misliker julen ganske sterkt. Ikke bare pga. maten men også fordi familiesituasjonen fører til at det blir mye stress. Jeg har ikke hatt noen glede av å feire jul på mange år. Når jeg flytter for meg selv har jeg lyst til å "feire" julaften alene. Kanskje spise en hjemmelaget(mager) medisterkake med litt tyttebærsyltetøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar