12. april 2010

Egg

Jeg tenkte jeg skulle lage meg litt mat etter skolen i dag. Jeg hadde tross alt ikke spist noe enda (hadde dog drukket ca 1/2 dl melk som jeg hadde i kaffen, så litt kalorier hadde jeg fått i meg), og en eggehvite kunne da ikke skade? Det er jo nesten ingen kalorier i en eggehvite, og det er mye proteiner. Jeg begynte med å kakke ett egg, men så gikk det hull på plommen, og det kom litt plomme i skålen jeg skulle ha eggehviten i. Plommen var det for mange kalorier i, og selv om det bare kom litt sammen med hviten  måtte jeg kaste egget. Neste egg gikk det bedre med. Jeg stekte eggehviten (uten fett), men etter en bit fikk jeg panikk. Hva var det jeg drev med? Spiste mat frivillig? Jeg måtte kaste resten. Det er rundt 18 kalorier (?) i en eggehvite, og jeg spiste vel ca 1/8 av den. Overreagering? Joda.

Jeg må forresten finne noe å spise til lunsj i morgen. Jeg spiste ingen ting i dag (folk bemerket det), så jeg har nesten ikke noe valg i morgen. Jeg er usikker på om det blir salat (salat, agurk, paprika og tomat) eller om jeg skal ta en skyr. Eller kanskje et eple?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar