11. april 2010

En liten seier

Før jeg gikk i går ga pappa meg en hundrelapp til lunsj, "en burger eller pølse eller noe" som han sa. Jeg skulle hvertfall få i meg noe lunsj. Stakkars pappa, som tror at dersom han sender med meg penger til usunn mat så kommer jeg til å spise det. Jeg kjøpte en pakke läkerol, og før vi dro videre til stemoren min spiste jeg et eple.
Jeg spiste sikkert mer pizza enn jeg burde, men desserten var heldigvis fruktsalat! Jeg dristet meg til å ta en porsjon. Frukt skal jo visstnok være sunt.

Jeg fryktet det verste da jeg gikk på badevekten i dag tidlig, men jeg fikk en gledelig overraskelse. Vekten er tilbake på 45 kg, så den er tilbake der hvor den pleier å ligge (eller, den vippet jo ned på 44 kg for noen uker siden). Ferien har visst ikke gjort noen stor forskjell alt i alt! Altså ikke det at jeg er fornøyd, bare en tanke mindre stresset.

Forresten, en  relativt (kraftig) overvektig i familien har fått diabetes 2. Enda en grunn til å ikke legge på seg. Det er faktisk en av de tingene jeg frykter jeg skal få. Det og dobbelthake. Og selvfølgelig det å bli feitere generelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar