8. april 2010

Kaffe? Te?

En god venn av meg kommenterte igjen at jeg er en av de tynneste han kjenner(hallo, han har ikke sett magen min!), og at armene mine er "sykt tynne". Eh. Jeg visste ikke hva jeg skulle si. Jeg benektet det, sa at jeg ikke var så tynn som han skulle ha det til(har han ikke merket at jeg har lagt på meg? Jeg tror jeg har fått mer fett oppå hendene til og med, og jeg er redd jeg holder på å få skikkelig dobbelthake). Da kommenterte en annen at når man sier sånn så høres det nesten ut som om det er en med anoreksi som snakker. Da fikk jeg litt panikk, men jeg tror jeg greide å snakke meg ut av det. Han begynte å fortelle meg at det er helt normalt å legge på seg, og at det ikke trenger å være fett, men kan være muskler og beinmasse osv. Jeg tror jeg må passe litt mer på hva jeg sier...

I dag har jeg forresten drukket ca 1,4 l te og 0,8 l kaffe. Jeg har vel drukket rundt 1,5 l vann også. Kaffe og te er virkelig redningen min. Det er ikke mange kalorier i det, man får "energi" og det smaker godt. Dessuten metter det. Hva mer kan man be om?. Jeg sitter nå og prøver å finne ut om jeg skal ha kaffe eller te til frokost i morgen. Det er et skikkelig dilemma. Resten av frokosten er det lekende lett å slippe unna. Lunsjen også.

På lørdag skal jeg sannsynligvis spise hos kjæresten til pappa. Hun er glad i ""god mat"", og er kjempeflink til å bake. Jeg har jo greid meg bra så langt denne uken, så jeg kan ikke la lørdagen ødelegge. Jeg kan heller ikke la i morgen kveld ødelegge, pappa er blant den delen av befolkningen som liker mat av typen hurtigmat på fredager. Det går ofte i frossenpizza, eller hans pastaspesial. Jeg må finne noe jeg kan spise, salat eller noe i den duren. Alt er bedre enn pizza hvertfall. Kanskje jeg kan spise en liten kyllingkarbonade og grønnsaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar