17. mars 2010

Styrkeprøve

Jeg føler jeg har overspist skikkelig i dag. Jeg burde ikke synes det. Jeg spiste 125 g laksefilet til middag med raspede gulrøtter. Det burde ikke være noe å frike ut for. Så spiste jeg en yoplait dobbel 0% yoghurt med smak av vanilje (ca 59 kalorier) til kvelds. Jeg synes sikkert det er ille fordi jeg spiste noe til kvelds, men alt i alt burde jeg ikke være misfornøyd. Jeg er redd jeg kommer til å overspise i morgen igjen, for jeg skal være alene hjemme. Jeg burde jo heller benytte anledningen til å spise lite. Det blir en skikkelig styrkeprøve, jeg overspiser  kun når jeg er alene. Jeg må bevise at jeg kan være sterk.Og jeg gruer meg litt til fredag. Jeg vet ikke om jeg greier å vente helt til middag med å spise med tanke på at vi har gym. Det gikk forrige uke, men jeg vet ikke om det går denne. Lurer på hva jeg i så fall skal spise. En skyr kanskje? Hvis jeg ikke spiser lunsj i morgen kan jeg jo kanskje  tillate meg selv å spise frozen yoghurt (en yoplait vaniljeyoghurt) til kvelds. Det er ganske godt så lenge den ikke står for lenge i fryseren (da blir den steinhard, man burde ta den ut får det har gått tre timer, og røre ca halvveis).
Jeg tror det blir en halv ørretfilet i morgen (100 kcal) og wokgrønnsaker (maks 100 kcal) i morgen. Te og kaffe blir det alltid.

Jeg gruer meg forresten enda mer til påskeferien. Det ska visst være en annen familie med oss. Det betyr at det blir enda vanskeligere å spise lite. Jeg skal velge salat og sunne ting så ofte det er mulig, men jeg regner med at jeg må spise pasta hvertfall en dag. Og så skulle visst de andre lage mat en dag og da er det jo skikkelig frekt å ikke spise det. Hjelp, jeg dør. Jeg må prøve å få jogget/løpt ofte. Dessuten kommer jeg til å måtte spise frokost og lunsj hver dag. Jeg vil ikke leve et normalt liv. Jeg vil ikke bli feitere. Jeg vil ikke at folk skal kommentere hva jeg spiser/ ikke spiser.


HJELP! Jeg fant akkurat ut at det er tilsatt sukker i Findus sine frosne bær. Det er faktisk bare 90% bær i posene! Jeg har spist de med god samvittighet mange ganger. Aldri igjen. Heretter skal jeg sjekke innholdet i alle poser frosne bær (det har aldri slått meg at det kunne være noe mer enn bare bær...).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar